Majas alfabet

En favoritbok här hemma som K brukar välja som godnattsaga är "Majas Alfabet". K är ett stort fan av rim och för varje bokstav är det en växt som börjar på den bokstaven och som har ett rim till. Favoriten är N som i nyponros där K kan hela rimmet utantill. Jag tycker också att boken är helt underbar och särskilt de vackra bilderna av Lena Andersson. En kväll när vi läste den så började jag tänka att jag verkligen skulle vilja ha några av bilderna som tavlor. Så igår googlade jag lite för att se utbudet men utan någon direkt framgång. Då gjorde jag istället som så att jag fotograferade de bokstäver/bilder jag ville ha, sedan retuscherade jag till dem lite (ljus, kontrast m.m.) i datorn och beställde förstoringar i 20x30. Vi kan väl kalla det ett litet experiment. De kanske blir jättehemska, det är ju inte alltid foton ser likadana ut på datorn som i verkligheten, men jag hoppas verkligen att de blir bra. Blir de det så är planen att köpa såna där 29-kronors vita ramar på IKEA samt vita tavellister från samma ställe och smacka upp på K's rum. Kan bli riktigt bra, särskilt när de har tapetserat om.
 
Just det, vi ska få nya tapeter i hela lägenheten och nytt golv i vårt sovrum, it's all good!
 

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback