Boknörden Maja

Jag är inte jätteförtjust i att ha massa ledig tid och inget att göra. Något jag däremot älskar att göra på min lediga tid är att läsa. På sommaren brukar det bli rätt mycket av den varan. Jag minns när Hanna och jag reste jorden runt så hängde jag i många bokaffärer och i bokbytarhörnan som fanns på alla hostel. Jag skrev då ner alla böcker som jag betade av och mot resans slut så var det en rätt gedigen lista faktiskt. Bland annat så roade jag mig med Stieg Larsson-trilogin då. Denna sommar har inte varit sämre den, hittills har jag läst Mons Kallentoft "Den femte årstiden", Marie Jungstedt "Den farliga leken", Linda Olsson "Det goda inom dig" och igår avslutade jag Lars Kepler "Paganinikontraktet". Det var väl alla tror jag. Jag är riktigt sugen på att läsa Keplers första, "Hypnotisören" nu men först ska jag ta mig an Sara Kadefors "Borta bäst" som ska tillbaka till biblioteket om nån vecka. Häromdagen hade jag en heldag med "svärmor" också som bland annat resulterade i att jag fick en hel hög med böcker som hon inte ville ha. Hon är inte så förtjust i kriminalromaner som däremot är min favoritgenre så jag har nog böcker så jag klarar mig minst ett år framöver, härligt!
 
Sen måste jag bara highlighta Linda Olssons bok lite extra. Jag vet att jag har bloggat om hennes böcker tidigare, "Nu vill jag sjunga dig milda sånger" och "Sonat till Miriam", och även denna "Det goda inom dig" var något alldeles speciellt. För mig personligen så var det en skön kontrast till alla kriminalromaner. Som sagt så är det en favoritgenre men de går väldigt lätt att läsa och kräver sällan mycket av mig. Linda Olssons böcker däremot får mig att stanna upp och verkligen ta in varje ord. Jag läser hennes böcker långsamt och noggrant och med eftertanke. Hon skriver så oerhört vackert och hennes böcker lämnar mig aldrig oberörd.
 

Kommentarer:
Postat av: iluna

åhh en till boknörd vad härligt :)

Såg du mailet ja skicka om bokcirkeln jag vill starta?

2012-08-17 @ 11:08:30
Postat av: Hanna

Åh vad jag önskar jag var lika bra som dig på att läsa böcker systeryster! Det finns så många böcker som jag vill läsa, men jag tar ju sådan tid på mig... Nu läser jag Paulo Coelho's Veronica bestämmer sig för att dö. Den är speciell men bra. Sara Kadefors är jättebra tycker jag! Fått den av dig också :-) Kram!

2012-08-17 @ 13:02:37
Postat av: Sandra

Sågverksungen har jag läst. Helt okej! Kul för att det är i sundsvallsmiljö och för att det är arbetarhistoria. Har köpt Bricken från Svartvik också men den ligger i en hög av allt som ska läsas.

2012-08-19 @ 14:27:46

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback