Grönan - check!

Sommaren rullar på! Blev semester i juni för mig och i tisdags körde jag mitt första jobbpass. Så nu är det jobb sju veckor framåt som gäller men det känns faktiskt helt okej. De första passen har gått bra och känts bra så det är ju positivt. Känns som man hinner med en del roliga saker också när man går på schema. I torsdags t.ex. så var jag och D på Gröna Lund! Äntligen, jag hann aldrig med det förra sommaren nämligen. Det var riktigt varmt och soligt och, som alltid, sjukt roligt! En hel del folk dock men känns som det är rätt oundvikligt där större delen av sommaren.. Vi åkte iaf nästan allt vi ville. Twister var det dock 50 minuters kö till och när vi var nästa gäng att åka Katapulten så blev det tekniska problem för de som åkte innan och mekaniker tillkallades så vi var sådär sugna på att skjutas 55 meter upp i luften i en hastighet av 60km/h efter det.. Insane avklarades dock (väldigt högljutt) två gånger - den är ju riktigt hisnande! Vilda Musen var ju också sjukt rolig men satan vad ont man får i kroppen av den! Den är så ryckig att man känner sig helt misshandlad efteråt. Fritt fall körde vi redan som andra åk och jag har nog aldrig mått så dåligt av att åka den som nu. När den började åka sakta uppåt så pladdrade jag på av nervositet och utstötte ångestladdade ljud som vanligt. Men typ halvvägs upp så började jag faktiskt få riktig panik. Hjärtat rusade, jag började må illa och jag kände verkligen att jag var nära någon slags dödspanikångestattack. Så då blev jag knäpptyst och fick verkligen toookkoncentrera mig på att andas lugnt för att inte bli helt galen. Inte för att det hjälper att bli galen när man sitter fastspänd 80 meter upp i luften iofs.. Nä, Fritt fall var betydligt läskigare än vanligt faktiskt men gav en rejäl kick, som de flesta åkattraktioner på Grönan. En riktigt rolig och bra dag och kväll var det iaf, och jag är såå glad att vi tog oss dit!

Sist vill jag säga stooort grattis till världens underbaraste D som fyller 26 år idag!



Onekligen insane..


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback