Living the dream!

Long time no see. Har ju varit i Sthlm sedan förra måndagen och det har varit så fullt upp med roliga saker så det har faktiskt känts som slöseri med dyrbar tid att hålla på och blogga. Sthlmsdagarna har verkligen varit heelt underbara och så roliga, jag har; 

- gjort Skansen med David, roligaste Skansenbesöket nånsin var det och efteråt åkte vi Djurgårdsfärjan och promenerade längs fiiina Monteliusvägen.
- gjort massa andra mysiga och roliga saker med David.
- haft grillfest nere vid vattnet hos mig i Värstan med massa trevliga människor.
- druckit öl med trevligt sällskap bl.a. på Debaser Slussens och på Mosebackes uteserveringar.
- grillat och nästan spelat minigolf (...) med systeryster.
- druckit rosévin i solen på tantoberget och efteråt lyssnat bra musik på Hornstull Strand.
- spelat (och vunnit!) brännboll och kubb (det vann vi däremot inte..)
- solat och badat i Vinterviken (som jag blivit helt kär i nu!)
- promenerat kring röda linjen-hooden (kär i det med!) och fikat på Johannas mysiga jobb i Midsommarkransen.
- solat och ätit glass med Johanna på Djurgården.

Allt detta har för övrigt gjorts i sol och värme och i sällskap med underbaara människor. Jag är verkligen såå glad att det har hunnits med så himla mycket skoj! Men jag har ju jobbat på dagarna också, 9-15 på Hannas jobb - en förskola på Lidingö. Men det har varit betydligt mer roligt än jobbigt faktiskt och barnen var verkligen helgoa. Bra där! ;) Men nu är det alltså Sundsvall som gäller för resten av sommaren. Det börjar med släktträff imorgon och sedan blir det lite familjesemester innan jag börjar jobba om 2,5 vecka ungefär. Så är det.

       

Jag fick förresten godkänt på mördarhemtentan i sociologi, ett B t.o.m! Känns så jääkla skönt! Första terminen avklarad och godkänd :)

Kommentarer:
Postat av: Susanne

Åh finns vinterviken på riktigt... Sjukt bra med tentan!!

Postat av: Sandra

Fina bilder! Även om jag ser ut som en elefant. ;) Och så vill jag tillägga att jag har badat två (2) gånger efter att jag bangade i Vinterviken. Men...hur nästan-spelar man minigolf? :P

2009-07-04 @ 01:01:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback