Projekt Sänggavel

Det blir mycket inredningsblogg nu, jag vet. Men det blir lätt så när man äntligen fått en lägenhet som man får bo i tills man tröttnar och därmed kan inreda långsiktigt. Plus att det är så himla kul att fixa och greja, särskilt när man har så mycket idéer som D och jag har :) Som om det inte vore nog med den alldeles färska kökssoffan så byggde D och jag även en egen sänggavel igår! Lite Ernstig måste jag erkänna att jag kände mig. Idén kom till för någon vecka sedan till följd av att vi insåg att alla sänggavlar är löjligt dyra. Ända sedan dess har jag varit väldigt förväntansfull, och lite otålig. Vårt sovrum är egentligen det rum i lägenheten som vi lagt ner minst kraft på sedan vi flyttade in. Det har väl både varit en prioriteringsfråga och en pengafråga men framförallt har det också handlat om att vi inte hade något sovrum innan så det har därför tagit lite tid att komma fram till hur vi egentligen vill ha det. Men nu vet vi. Så i söndags införskaffade vi ett 29-kronors IKEA-täcke och tyg och igår kväll köpte vi en spånskiva på Beijer som de sågade till i rätt mått. Sedan tog vi till en häftpistol och vips så var den färdig! Det gick verkligen löjligt enkelt och den blev hur bra som helst. På det här sättet fick vi den ju precis som vi själva ville ha den och dessutom kostade det hela en tredjedel av vad den billigaste sänggaveln på IKEA kostar... I rest my case. Nu fattas bara högre sängben och sängbord som vi hittat på IKEA. Sen hoppas vi på ljusa, fräscha tapeter så småningom men det får vi kanske ha lite mer tålamod med. Känns iaf väldigt härligt att vi äntligen börjar få ordning även på det rummet och känns riktigt kul att vi lyckades så bra med detta första lilla projekt!

 


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback