Höjdpunkter!

För några dagar sedan lyssnade jag på Shout Out Louds på väg till jobbet och blev sjukt sugen på att se dem live. Strax därpå slog det mig att de ju släpper en ny skiva i dagarna så när jag kom till jobbet började jag genast undersöka konsertmöjligheter och fick napp direkt! Med mig på min nostalgitripp fick jag även min kära syster (!) så den sjätte april blir det SOL-konsert på Berns för vår del, whoop whoop! Känns som hundra år sedan jag gick på konsert senast, och särskilt med Hanna, så det ska bli riktigt kul. Och SOL vet man ju blir bra och framkallar lyckorus så det är ett säkert kort. Har lyssnat lite på senaste skivan och blev dock lite förvånad över första singeln, ”Blue Ice”, som jag tyckte lät väldigt mycket The National. The National är ju också sjukt bra men SOL vill jag ska låta som SOL och inget annat. Så förhoppningsvis var det bara den låten…

 

Och apropå bokningar så bokade jag och D en mini-fjällsemester häromdagen. Vi brukar ju oftast åka på fjällsemester med någon del av min familj men i år var det inget planerat på något håll så då tog vi saken i egna händer. Istället för att åka långt och betala många pengar så kommer vi vistas vid Kungsberget utanför Gävle en helg och har bokat en natt på hotell. Så det blir en lite annorlunda fjällsemester men förhoppningsvis minst lika bra!

 

Så det är lite roliga saker att se fram emot den närmsta tiden. Sen vankas det ju även påsk-långledigt snart då det blir S-vall för hela slanten, ska bli riktigt skönt.

 

Och nu är det bara tre veckor tills ringarna är klara… ;)


Kommentarer:
Postat av: S.

Men du kan ju inte kalla det för fjäll. ;) Det är ju som att kalla Hassela för fjäll. :P

2013-03-01 @ 23:29:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback