Premiärrundan!

Sedan mitten av oktober så har jag enbart sprungit kanske 3-4 gånger och då har det varit inomhus på löpband och max fem km. Idag tog jag mig ut och sprang exakt en mil och det gick betydligt lättare än jag hade förväntat mig (även om det var lite kräkvarning de sista 200m). Nu var väl iofs mina förväntningar väldigt låga och det var en plan runda men det känns ändå jäkligt bra! Och det var kul att äntligen få använda min kära Garmin igen! Den kan stressa mig ibland men den här gången blev det inte alls så, vilket var skönt. Jag tittade på den ofta men istället för att stressa upp mig så använde jag den för att hålla ett jämt tempo som jag orkade hålla hela milen. En dipp syntes dock väldigt tydligt i tempokurvan och det var precis när jag vände vid Ängbyplan för då blev det som en vägg av motvind och typ tvärstopp.

Anyhow, det här betyder ju absolut inte att jag tänker sätta igång med mina tre mil i veckan a la sommaren 2011 men det känns riktigt bra att det bara är tolfte mars och jag har premiärsprungit. Så brukar det verkligen inte vara. Sen var det väldigt skönt att det, enligt mina egna mått, gick så väldigt bra. När jag kom hem blev för övrigt Ally McBeal (jag lyckades faktiskt avstå från tv under resten av dagen) och ett varmt långbad min belöning!


Total tid: 53:02
Genomsnittligt tempo: 5:18/km
Genomsnittlig puls: 169 slag/min
Kalorier: 528 kalorier


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Bra sprunget! Inte dåligt alls att kunna springa milen så fort. La märke till att din snittpuls är ganska hög. Men förmodligen har du även en hög maxpuls för annars skulle du nog uppleva löpning med den pulsen som jobbigare än du gör. Du är duktig du Maja! =)

Postat av: Maja

Tack snäll-Lisa! Okej, har extremt dålig koll på sånt där måste jag erkänna.. Igår låg min maxpuls på 179. När jag kollar tillbaka på tidigare pass så brukar pulsen ligga på nåt sånt annars också faktiskt, i snitt 160-165 och max 179.

2012-03-13 @ 19:19:35
URL: http://majo.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback