Lindex vs Kappahl

Idag har jag köpt jeansleggings eller jeggings som de så fräckt kallas nuförtiden. Någonstans under vårens korta besök här i dagarna så blev jag sugen på riktigt ljusa och riktigt tighta jeans. Jag har ett par jeansleggings (förlåt men jag kan inte använda ordet jeggings med värdigheten i behåll) som jag köpte för många år sedan och som jag aldrig riktigt har gillat. De har känts för tighta och halkat ner lite. Men. Den senaste tiden har jag tyckt att de varit helt okej och dessutom väldigt snygga till de där svarta, bootsen med klack som jag köpte. Vanliga jeans har dessutom en tendens att slappa till sig och det vill jag verkligen, verkligen inte. Så, därför den aktuella jakten på ljusa jeansleggings. Eller ja, en jakt som förhoppningsvis tog slut idag. Problemet är bara att jag har två att välja mellan. Först köpte jag ett par på Lindex som var nästintill perfekta förutom väldigt hög midja och frånvaro av fickor på rumpan. Stort minus för fickbristen tyvärr då jag tycker man får betydligt snyggare rumpa med fickor. Jag är dessutom en smula osäker på hur tighta de tänker fortsätta vara.. Så gick jag av en slump in på Kappahl där det första jag såg var ett par liknande jeansleggings. Dessa var dock bättre i midjan, lite tightare (vilket var bra) och hade fickor på rumpan. De var dock inte lika klockrena i färgen som de från Lindex. Så där har ni mitt dilemma. Hursomhelst så köpte jag båda och har provat här hemma samt mannekängat för D. Och efter lite om och men så väger nog modellen och fickorna över färgen faktiskt. Vinnaren ser därför ut att bli... Kappahl!

Jag tror det blir så iaf.. Det är 30 dagars öppet köp så jag kan fundera lite till. Tror jag ska försöka ta mig till nåt Vero Moda också, de brukar vara hejare på jeansleggings av alla dess slag. Eller är det någon som har nåt annat tips kanske?


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Allt jeansleggings halkar ju alltid ner! Så jävla värdelöst att det efter ett tag känns som att man får grenen mellan knäna.

2012-03-20 @ 16:19:11

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback