Dags för uppgradering?

Jag funderar på att köpa en ny dator. 2006 köpte jag min trogna gamla HP så den är alltså inne på sitt sjätte år nu vilket väl är ganska gammalt för en dator. Och det märks ju, klart och tydligt. Det är lite komiskt när man jämför med datorer idag faktiskt. Min har t.ex. 60gb minne, jämfört med typ 320gb som är vanligt idag. Den har också, vilket är dess största brist, typ 300-nånting mb i RAM-minne vilket minimum idag ligger på typ 2gb... Detta gör att jag måste ringa D från t-banan när jag har en kvart kvar hem och be honom slå igång datorn så den är redo att användas när jag väl är hemma. Det var lite enerverande under C-uppsatsperioden kan jag erkänna. Och batteriet ska vi inte tala om, det gav upp för längelängesedan. Strömsladden måste vara i för att den ens ska gå att starta. Där har ni den, min dator. Visst, den utmanar ju tålamodet men det börjar bli till bristningsgränsen. Allt detta innebär, som ni säkert förstår, att jag drar mig in i det sista för att ens slå igång min dator och istället använder D's dator, när det är möjligt. Men snart behöver ju han den om dagarna och då är jag utlämnad till min gamla burk. Så, därav tankarna på en ny, fräsch sak som inte tar tio minuter på sig att starta internet.

Just nu överväger jag starkt en ny HP, gillar verkligen det märket och jag har varit otroligt nöjd med min. Just den här är väl kanske inte snyggast i stan men jag gillar den mer och mer. Dessutom har den matt skärm (halleluja!) vilket jag ser som ett extremt stort plus men som nästan inga datorer idag har. Billig är den också (för att vara en dator alltså) 3000 pix - som hittat för en student! Men vi får väl se.



Kommentarer:
Postat av: Jessica Pietsch

Jag tror du blir nöjd med HPn, tills du ska köpa en RIKTIG dator... Då ska du ha en MAC kärlek

2012-03-01 @ 14:24:12
Postat av: Sandra

Jag har också en HP, eller nåja Compaq, men den fungerar strålande än så länge. Dock ska väl HP sluta tillverka datorer? Mac ser ju himla trevligt ut liksom, snyggt och tunt och bra. Men man betalar mycket för märket och jag gillar PC.



Låter dock absolut som att du behöver köpa ny dator! Jag menar, vad gör du om din partner inte är hemma och kan starta datorn och dessutom tagit med sig sin? Det går ju faktiskt inte! Du får berätta hur det går...

2012-03-01 @ 21:41:48
Postat av: Lorenzo Lamas

Flickor, flickor, ni har alla fel. "300-nånting" i RAM är nej, du har förmodligen 512mb och videon tar 128mb RAM.

MAC är den inbrända hårdvaruadressen i ett nätverkskor och nästan varje "RIKTIG" dator har ett nätverkskort. Älska sin MAC? Vi har alla våra fetischer..l

HP ska inte sluta sälja datorer och även om dom gjorde det så skulle något annat bolag (läs: Lenovo) köpa och absobera upp dem.

2012-03-03 @ 04:27:58
Postat av: Jessica Pietsch

När man haft sin Mac ett tag, så vet man att det är inte märket man betalat för, det är batteritid, prestanda, stabilitet, enkelhet, lätthet. Jag har alltid varit "van och nöjd" med PC, men efter att ha testat Mac går man inte tillbaka, nej <3

2012-03-12 @ 08:12:38

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback