Behaglig transportlöpning

Idag har jag sprungit bara för skojs skull och bara för att det var lägligt. D och jag lämnade på förskolan tillsammans och sedan sprang jag därifrån och hem. Lite transportlöpning typ, låter iofs kanske proffsigare än det faktiskt var.. Det blev en ny runda som var rätt kort men som genomfördes med lite högre tempo än milsturerna. Nästan 4km med ett snittempo på 5:01/km blev det, väldigt lagom när man haft en orolig natt med få timmars sömn. Min snittpuls låg tydligen på 161 slag/min så såhär i efterhand kan jag konstatera att jag kunde ha dragit på ännu mer på en så pass kort sträcka men nu vet jag ju det tills nästa gång. Väldigt behaglig känsla att passa på att springa när man ändå ska ta sig någonstans också, inte alltför ofta det går att få till. Den här sträckan blir det nog fler gånger dock, går ju även att utöka om man skulle vilja det såklart.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback