Det drar ihop sig..

Så var den sjunde (!) och sista (!!) terminen igång. Det är helt galet att jag snart är färdigutbildad socionom..! Hur ska det gå för alla stackars människor som kommer komma i min väg, haha! Herreminje.

Ja, det är knappt att man har återhämtat sig från C-uppsatsen så är man redan igång med att försöka hinna ikapp läsanvisningarna, skriva upp alla datum, leta all kurslitteratur som man ändå aldrig får tag i... Och dessutom måste jag, gärna så absolut snart som möjligt, komma på ett syfte och en frågeställning för hemtentan i kursen Barn och unga: socialt arbete, livsvillkor och sociala problem. Det är något som jag verkligen inte gillar, att själv måsta komma på vad jag ska skriva om. Det kan låta som lyx att få välja och vraka men jag tar betydligt hellre bara emot ett ämne och instruktioner från den kursansvarige och skriver om det. Jag erbjöd tom en klassis hundra spänn idag för att komma på frågeställningar åt mig..

Trots min motvilja och idéblockerade hjärna så tänker jag nånstans att det kommer att ordna sig. Som vanligt. Samma sak med alla dessa böcker som man aldrig får tag i - det har varit samma visa med det i tre år vid varje kursstart och det har alltid ordnat sig på nåt sätt så varför skulle det vara annorlunda nu? Det är iofs masterkurser men jag tänker ändå tro att allt kommer att lösa sig. Det är ju alltid vad jag går runt och säger till mina kära klassisar så jag kan ju inte släppa det nu med bara några få månader kvar på utbildningen. Hur skulle det se ut.

Hittade för övrigt dessa punkter som visades som en OH-bild vid introduktionsföreläsningen till C-uppsats-terminen. Jag glömmer den aldrig och såhär i efterhand kan jag nog faktiskt säga att jag var med om allt som står. Det var dock lagom peppande när den visades upp vid första lektionstillfället och man insåg att man hade tjugo veckor av ångest framför sig..


Vad väntar dig under terminen?
• Hårt arbete (mer än du anar)
• Fullständigt kaos (det ingår i processen)
• Mycket frustration (även om dina studier tidigare gått som på räls)
• Mycket kritik (det spelar ingen roll hur duktig du är, vi hittar alltid något att kritisera)
• Ensamhet och osäkerhet (ingen annan fattar ett enda beslut åt dig)
• Extrem nöjdhet när du lyckas (och det gör de flesta – trots att de flesta också tvivlar på detta)


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Jag jobbar hårt på det där med frågeställning! Är ju jäkligt sugen på hundringen...

Postat av: Sandra

Men vad är det jag läser. Mutor?! ;)



/Läraret

2012-01-19 @ 18:26:15

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback