Tji fick jag...

Idag började bokrean och jag som var och handlade redan vid 08:30 fick chansen att flanera runt innan allt var renplockat. Kom dock inte därifrån så värst mycket bokrikare men det är alltid kul att kolla. Nog för att Erikshjälpen är rena skattkistan men det kan ju vara kul med nya fräscha böcker ibland också. En liten bok med pastarecept blev det iaf, kändes extremt mycket 90-tal att köpa den av någon anledning..? Och väldigt olikt mig. Sen hittade jag en jättefin bok till K om alla världens djur med massa fina bilder och lätta och roliga fakta. Alltid kul när man fyndar nåt bra och samtidigt lärorikt och det dessutom är mycket uppskattat. Den gav mig en liten aha-upplevelse också. När jag gick i mellanstadiet så skulle man välja ett djur att skriva ett arbete om (om man bara hade vetat hur bra man hade det då...). Anyhow, av någon anledning (antagligen för att den var söt och hade ett ballt namn) så valde jag att skriva om fenneken. Ikväll fick jag lära mig att fenneken även går under det lite mer bekanta namnet; ökenräv. Så häftigt var det. Lite av en besvikelse såhär femton år senare måste jag säga. Och väldigt fascinerande att jag inte fick reda på det när jag skrev arbetet? Tur att man inte hade betyg på den tiden..



Fennek aka Ökenräv


Kommentarer:
Postat av: Jessica

Men guuud, det gjorde ju jag med! :O :D

När jag såg bilden tänkte jag direkt, men se där, varför har hon en Fennek i bloggen? :)

2012-03-01 @ 14:23:19

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback