Femton veckor senare...

Det var bara några inlägg sedan jag skrev om att praktiken var igång och att jag hade femton spännande veckor framför mig. Idag börjar jag min sista vecka på praktiken och det känns helt overkligt. Nog för att jag innan var beredd på att tiden skulle gå fort men det här är ju helt galet. Det har iaf varit en fantastisk termin som fortsatte kännas minst lika bra som det gjorde efter första passet. Visst har det varit riktigt jobbigt ibland men det känns ändå nyttigt att få uppleva sådant redan nu så man åtminstone litegrann vet vad man ger sig in på de kommande 40 åren. Inte för att jag någonsin trott att socialt arbete var en dans på rosor och sockervadd men det är en sak att prata och en helt annan sak att faktiskt uppleva. En sak som känns jäkligt bra iaf är att jag fått sommarjobb där så det gör att det inte känns så jobbigt att sluta på fredag eftersom jag kommer tillbaka om ett par månader. Känner mig mer sugen på vikarierollen nu också än praktikantrollen, så det blir nog bra.

Vad händer annars i livet? Det har varit en massa skoj med femårskalas, påsk, fjällresa, valborg.. Häromdagen bokade D och jag en resa också, till Turkiet i juni. Det ser jag så sjukt mycket fram emot! Jag hade lite ångest innan för att ta beslutet, både att resa och vilket land och hotell vi skulle välja, men när det väl var gjort kändes det bara bra! Ska bara besluta lite kring bikini också men det går iaf framåt så det ska nog lösa sig. Kanske visar här framöver vad jag kommer fram till på den fronten..

Tränar gör jag också. Pga diverse omständigheter har det dock varken blivit zumba eller box på några veckor vilket är lite trist. Men jag försöker hålla igång på löpbandet iaf. Nu är jag nere på 50 min och 30 sekunder på min mil. Det känns bra, och kul är det också fortfarande! Har kört en sväng utomhus också, dock inte en mil, men det blir väl så småningom det också hoppas jag.


Lyssnar på:
Köttet är svagt - Säkert!
I wouldn't need you - Norah Jones


Kommentarer:
Postat av: SusieQ

Fan vad roligt att det känns rätt!! Och skönt att ha sommarjobb.



Jag tycker 50 minuter låter snabbt... Är det mycket enklare på band inomhus? På StepIn hade de ju TV med alla kanaler hehe. Själv har man ju svårt att relatera för man pallar ju inte en mil! Jag brukar kunna vara ute ungefär så länge men springer nog inte alls så långt... Var mycket på spinning i vintras och det gjorde verkligen skillnad på kondisen men sen gick träningskortet ut och jag blev snål.



Kram

2011-05-02 @ 20:41:36
Postat av: SusieQ

Men vad hände med min kommentar... Skriv ju en mil som det kändes!!!

2011-05-02 @ 20:43:03
Postat av: karolinajonsson

vi har precis köpt zumba :D är det bra träning?

Postat av: yasmine modell mamma och fru

Allt bra?

ha en underbar kväll kraaam

2011-05-02 @ 21:14:09
URL: http://yasminegill.blogg.se/
Postat av: Gabriel

Hej.. Schysst blogg och cool design.. Inspirerande.. Har själv en nystartad pappablogg om mitt liv som ensamstående pappa till två underbara grabbar.. Leon och Mio.. Full fart.. Hur kul som helst att skriva.. Kram Gabriel..

2011-05-02 @ 21:27:07
URL: http://gabrielgavric.blogg.se/
Postat av: ida

Oj, 50 min!

2011-05-02 @ 21:49:57
URL: http://hheyidas.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du har verkligen gjort det superbra den här terminen Maja! Märks att du lärt dig mkt och växt som människa. Du är inte längre så liten älskade lillasyster. Supermysigt var det att träffas i helgen också, längesen..! Blir jättefint med dina nya bikinisar! Kraam!

2011-05-08 @ 12:51:26
Postat av: Hanna

Grym är du på löpbandet också!! Puss!!

2011-05-08 @ 12:58:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback