The Killing

Tittade precis senaste avsnittet av The Killing och insåg att den verkligen har blivit en av mina favoritserier. Jag tycker den är riktigt, riktigt bra! Och absolut inte bara för att herr Kinnaman är med. Den är snyggt och bra gjord, spännande, seriös och så gillar jag hon som har huvudrollen. Det är någon underliggande ton i den som jag gillar. Den känns liksom som motsatsen till alla Hollywoodsmetdeckare som brukar visas, vilket är skönt. Jag tror nästan att jag måste tanka nästa avsnitt nu också.. Jag jobbar ju faktiskt natt på torsdag så då kommer jag ändå inte att hinna se nästa avsnitt. Mycket bra ursäkt till att lägga sig steget före om jag får säga det själv. Skönt att ligga och titta på nu också, kom hem från ett nattpass för en timme sen men har ingen lust att sova än. Regnigt och trist är det ute också. Har jobbat 37 timmar denna helg så känner mig lite mör.. Sådana gånger är det onekligen tur att man gillar sitt jobb.



Lite tomt här hemma dock efter att vi haft K i två hela veckor. Det har varit galet mysigt men det gick fort. Det känns i hjärtat att hon var här längre än vanligt men tiden gick alldeles för fort. Minisemestern vi gjorde till Eskilstuna Zoo blev mycket lyckad iaf! Vi såg massa spännande djur och Kalle Kunskap, åkte långa rutschkanor, åt gott, tittade på teater samt åkte karuseller. Att sedan bo i husvagn en natt var också riktigt spännande och mysigt! Husvagn är verkligen semester för mig, blev många sådana fina resor när man växte upp. Jag gillar lukten som finns i husvagnar också, mycket nostalgi där.



Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback