Slut för denna sommar

Det blev ett snopet avslut på årets sommarjobbande. Idag skulle jag haft mitt sista pass kl.10-23 men förkylning och nackspärr satte stopp för det. Började känna av nacken i torsdags och sen har det bara blivit värre. Igår var väl egentligen som värst och då jobbade jag ändå fast gick på alvedon och Voltaren hela dagen och var heeelt slut när jag kom hem. Så idag tog jag beslutet att stanna hemma. Tog emot men känner nu att det var ett bra beslut, har inte gått på någon hög växel idag inte.. Så, sju veckors jobb på ett utredningshem har alltså passerat. Det har varit otroligt givande, intressanta, roliga, jobbiga, lärorika och påfrestande veckor. Det känns som jag äntligen börjar förstå vad det är jag faktiskt pluggar för att bli, vad det innebär att arbeta med människor och både för- och nackdelar med det. Det är väl på tiden efter 2,5 år på universitetet eller vad säger ni ;P Nu är ju det här jobbet bara en pytteliten del av vad man kan göra som socionom men ändå. Det känns som jag kommer ha väldigt stor nytta av sommarens erfarenheter inför sista året på socionomprogrammet och det känns bra. Att t.ex. ha varit kontaktperson till en familj var verkligen en ny erfarenhet och ett stort ansvar men jag har gjort det. En stor farhåga för mig har varit att ha samtal men det har jag klarat av i sommar och det känns så häftigt att jag vågade! Det är sant att man växer av att möta sina rädslor, det har verkligen jag gjort denna sommar. Sedan är ju såklart samtal sådant som man lär av varje gång man genomför det, sådant som aldrig är lika från gång till gång, men jag är iaf en bit på den vägen nu. Det känns lite trist att sluta samtidigt som jag mentalt känner att jag måste få vila lite från det hela nu. Även om man får extern handledning så märker jag ibland hur mycket jag ändå påverkas av allt jag upplever om dagarna. Nu ser jag fram emot en veckas ledigt och att äntligen få lön! Sen hoppas jag ju på att få komma tillbaka som timvikarie, vi får väl se hur man har skött sig i sommar.. ;P På tisdag åker jag upp till Sundsvall också för bröllop på lördag. Det ser jag verkligen fram emot! Brukar ju vara i Sundsvall hela somrarna, tre månader, så i år är det lite ovant att man inte spenderat mer än två veckor där. Men det har fungerat och nog gjort att jag växt lite lite till..


Kommentarer:
Postat av: Jeanette

Hej.. D`s storasyster här.. ser att vi har en hel del att prata om när vi träffas.. hoppas det blir snart. Hälsa D o K. Kramar till er

2011-09-04 @ 21:15:17

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback