Smarrig sås!

D och jag upptäckte en väldigt smarrig och fantastiskt enkel sås förra veckan! Jag fick en mango balsamico för ett tag sedan som jag inte riktigt har vetat vad jag ska göra av, men nu vet jag; sås! Man rör helt enkelt bara ihop 2 dl creme fraiche, 2 msk mango balsamico, 2 msk honung, 2 kryddmått salt och 1 vitlöksklyfta och så blir det hur gott som helst. Och riktigt stark blir den av någon anledning? Kan det vara honungen som förstärker vitlökssmaken tro? Det är min teori, trots att jag egentligen inte har en aning. Men testa, ni kommer inte att bli besvikna! Vi har haft den till kyckling än så länge, både till grillad och som komplement till guacamole när vi gjort kyckling fajitas - mycket gott!


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback