Jag springer på.

Den här sommaren består min träning av löpning. Det är enkelt och skönt och jag tycker fortfarande det är kul. Nästan ännu roligare än vad jag tyckt tidigare faktiskt. Det har blivit ungefär två en-milspass i veckan och oftast på morgonen/förmiddagen för då är jag som piggast (+att jag då vet säkert att löpningen blir av och inte väljs bort av något annat ännu roligare på kvällstid...). Idag blev det en spontanrunda eftersom jag vaknade tidigt och inte kunde somna om. Dessutom kände jag att det behövdes för att rensa huvudet på lite tankar. Det fungerade och det kändes som det gick väldigt bra och lätt att springa! Mycket skönt. Har nog dels att göra med att jag inte hade planerat att springa, så jag kände mig duktig som ens gav mig ut, plus att jag tävlade lite mot en kille i spåret. Han visste nog inte om det dock, haha! Jag sprang ikapp och förbi honom vid 7 km och sedan drog jag ifrån. Jag kände mig lite irriterad av att ha honom framför mig men sen kände jag mig lite stressad av att ha honom bakom. Hm. Ska onekligen bli spännande att springa Tjejmilen den 3/9, jag lär ju ha några både framför och bakom mig då.. Jag hoppas iaf att mina löprundor förbereder mig hyfsat inför loppet, även om jag inte tar det på blodigt allvar utan mest gör det för att det är roligt. Där jag springer nu är det en del backar och ganska tuff terräng ändå, iaf om man jämför med platta Tjejmilen, så jag hoppas att det ger lite extra.


Lyssnar på:
Make You Feel My Love - Adele


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Du, det låter som att Tjejmilen kommer att gå galant!

2011-08-02 @ 13:54:53
Postat av: Maja

Tack Sandra, jag hoppas att du har rätt :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback