En annorlunda löprunda

Det blev en konstig löprunda idag. Jag var inte särskilt springsugen imorse när jag vaknade men träningsplanen för denna vecka löd måndag, torsdag och fredag. Regnet hängde i luften så jag tänkte att jag kör en femkilometare idag istället och lägger krutet på tempot. Vattenflaskan uteblev eftersom det skulle bli en kortis. Jag körde på riktigt bra mina 5km vilket resulterade i helt ok tid, runt 23:50. Men sen hade ju faktiskt inget regn visat sig så då kände jag att jag lika gärna kunde fortsätta springa så jag körde ett varv till, fast åt motsatt håll än vad jag brukar. Grejen då var ju bara det att jag var rätt trött efter min superspurt första varvet runt + rätt törstig.. Hursomhelst så slutade det hela bra och jag bevisade för mig själv att jag nog orkar mer än vad jag tror många gånger. Sluttiden för dagens mil blev 50:07. Lite tråkigt var dock att jag och herr Garmin inte var helt överens idag så den tyckte att jag bara sprang hälften så långt som jag faktiskt gjorde. Lite synd för det hade varit rätt kul att kolla lite stats eftersom det kändes rätt bra. Menmen, nästa gång :)

Min ring damp ner i brevinkastet idag också! Den är mycket fin och passar bra i storleken. Lite smårepig på vissa ställen + nån fläck. Men dels är det sådant som inte syns om man inte är 2mm från ringen och dessutom tror jag att det är sånt som kan försvinna om jag putsar lite. Jag blir iaf bara mer och mer förtjust i den ju längre jag bär den och det är ju ett bra tecken.

Annars så har jag planerat inför min käre brors bröllop som äger rum nästa lördag. Jag ska vara bröllopsvärd, best girl (brudtärna fast åt brudgummen) och sjunga i kyrkan så det är en hel del som ska tränas in, planeras och skrivas. Det börjar ju dessutom bli lite ont om tid.. Men jag hoppas att det ska ordna sig till det bästa, det tror jag även om jag är lite stressad. Hanna har samma roller som jag så jag är inte ensam i det här. Känns iaf bra att jag kommit igång lite mer ordentligt idag.


Stor och liten i vår hall


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback