Det Stora Beslutet

För en timme sedan tog jag ett, för mig, stort beslut. Jag bestämde mig för att sluta träna på Eriksdal och köpte istället träningskort på Granbacka gym bredvid där jag bor. Jag har ju tränat på Eriksdal i fyra år nu och brukar kalla det mitt andra hem. Jag har mina favorittränare och mina favoritpass och jag har alltid haft bra och fungerande träningsrutiner där. Men. Nu känner jag att jag har börjat värdera tid mer än förut. Att träna på Eriksdal tar nästan tre timmar varje gång. Ska jag träna mellan kl.17 och 18 så måste jag åka hemifrån kl.16 och är inte hemma förrän 18:45. Det börjar kännas som lite väl mycket tid att sätta av bara för att träna. Jag vill ju hinna med att leva också. Nu när jag har bytt till Granbacka tar det typ en halv minut från min lägenhet till gymmet. Såklart är det inte lika fint och stort som Eriksdal eller med lika stort utbud av pass, men jag känner mig redo att försöka anpassa mig till det som finns och få ut det mesta av det. Jag har dessutom tappat träningslusten litegrann så förhoppningsvis blir det här någon slags nytändning.. Det har ju varit nån veckas vånda och velande hit och dit över bytet men nu är det gjort och det känns helt ok! Dessutom köpte jag bara ett tremånaderskort till att börja med så skulle det vara sämst så är inte pinan alltför lång. Första träningspasset nu på förmiddagen blev 6 km på löpbandet och sedan några maskiner i gymmet, det är ju alltid en början. Det var jag och tre pensionärer, precis som jag vill ha det! Haha!

Igår kväll var Hanna och jag och såg min älskade Rasmus Kellerman på Debaser Slussen. Jag trodde det skulle vara lite fel forum för hans nya musik men tji fick jag och det är jag väldigt glad för! Det blev en ganska intim spelning med lagom mycket folk och det var helt underbart bra, som alltid med honom. Hans röst är verkligen den vackraste jag vet. Och helt till mig blev jag när han överraskade med att spela några gamla låtar, "Last night they had to carry me home", "Gone drifting" och "You can't say no to me" - låtar som jag älskar men aldrig fått höra live förut! Jag kände när jag stod där och lyssnade och betraktade honom att jag kommer aldrig att få nog av den karln och hans musik. För min del kunde han gärna fått hålla på hela natten lång, jag tröttnar aldrig.



RK Debaser Slussen


Kommentarer:
Postat av: Sigbjornleah

Interesting. No more comment :)


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback