Kollikokk!

Igår förvandlades jag i 45 minuter till Mulle. Ni vet, han/hon/den/det som lär barnen att hålla fint och rent i skogen. Typ. Det var kidsen på syrrans förskola som hade börjat tappa tron på att Mulle finns så jag ryckte ut och fick dem på rätta tankar..! Det var en helt fantastiskt utstyrsel man fick låna från Friluftsfrämjandet för att kunna gestalta denna Skogsmulle. En grön tröja med extremt rymliga gröna byxor till, näbbstövlar som var kanske fem nummer för stora, en svans att sopa rent i skogen med såklart och så sist men inte minst en fantastisk trollperuk med en liten näverhatt på..! Det ni, gissa om jag kände mig het i den outfiten ;D När jag precis hade bytt om och var på väg in i skogen så mötte jag en man med hund som stirrade förskräckt på mig och sa: "Var har du rymt ifrån!?". Haha, sjukt roligt! Kidsen verkade mindre förskräckta som tur var, de var förvånansvärt orädda faktiskt och otroligt goa mot mig. Och det bästa av allt var ju att de faktiskt inte kände igen mig..! Vilket är kul just eftersom jag ju jobbat extra en del där hos dem. Kidsen berättade om sina småsyskon, visade mig en koja och en toalett som de byggt och diverse fällor de hittat i skogen (dvs rötter som man kan trilla över). Sedan lekte vi "Alla ekorrar byter bo" och jag fick dela ut Mullemärken till alla innan vi avslutade med att sjunga Mullesången tillsammans. Jag hade övat många gånger (sjukt svår melodi faktiskt!) och den ekar fortfarande i mitt huvud.. Jag blir nog aldrig av med den, haha! Härligt var det också att höra att när jag gått därifrån så hade en pojke, som var den mest avvaktande av barnen, sagt: "Och jag som inte trodde att Mulle fanns..!" Men nu tror han alltså det, fantastiskt. Så jag är nöjd men jag kommer definitivt aldrig att bli skådis, haha!


 


Kommentarer:
Postat av: Nina

Haha, fantastiskt! Gud, vad underbart :) Jag har tänkt flera gånger senaste månaden att jag kanske borde läst till förskolelärare, nu bekräftade du den tanken ännu mer :)

2010-10-13 @ 20:51:18
Postat av: Sandra

Haha, fantastisk bild den andra! Och mannen med hunden, fantastiskt! Vad sa du? Kollikok? :P

2010-10-13 @ 21:02:56
Postat av: Hanna

Maja, du var helt underbar som Mulle!! Kunde inte blivit bättre... Tack för hjälpen! D här kommer barnen prata om länge framöver :D

2010-10-13 @ 21:46:55

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback