Majapojken

För några veckor sedan fick E i min klass sitt tredje barn och förra måndagen fick jag hålla honom. Värsta gosiga lilla skrutten. Den dagen var i övrigt den värsta jävla dagen jag varit med om på länge. Från att jag vaknade tills att jag gick och la mig var allt rakt igenom bara skit. Usch! Men. Under den stunden som jag fick hålla bäbisen kändes allt bra. Jag blev alldeles lugn och rofylld och allting runt omkring mig bara tystnade. Just då var det liksom bara jag och bäbisen. Väldigt välbehövligt och väldigt härligt. Tänk vilken effekt småknoddar kan ha. Lillskrutten har hur som helst inte fått nåt namn än men häromdagen hade E's dotter kommit med det fantastiska förslaget; Majapojken. Är det inte klockrent så säg! Hon tyckte att bäbisen skulle heta Maja men när E påpekade att det inte gick eftersom bäbisen ju är en pojke så hade flickan helt enkelt kommit med förslaget Majapojken. Hahaha, det är lätt det skönaste jag hört på länge! Nu spelar det som ingen roll vad än de ger honom för namn heller, för mig kommer han alltid att vara Majapojken.


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Strålande! Varför gör vi det så komplicerat med kön när det inte inte behöver vara det. :) Maja hit eller Maja dit liksom.

2010-05-11 @ 22:42:02
Postat av: Jessica

Klockrent! Annars kan du ju ha det på lut tills du själv får en liten ;)

2010-05-12 @ 07:55:13

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback