Världens bästa Eriksdal!

Switchpasset på måndagar kl.19:10 är väldigt bra och därför också väldigt populärt och svårt att få plats på. Förra måndagen lyckades Hanna och jag för en gångs skull knipa de sista två platserna och vi var överlyckliga. När vi kom dit på kvällen möttes vi dock av en skylt som meddelade att Eriksdalsbadet var tvunget att stängas kl.19 pga problem med värmesystemet - så det var bara att vända i dörren och åka hem igen. Imorse lyckades jag återigen få tag i två platser men på väg till Skanstull så tog det plötsligt tvärstopp på Centralen. Det hade inträffat någon form av olycka där ca 20 minuter innan vi kom dit så både gröna och röda linjerna var därmed avstängda. Vi var nära att ge upp och vända hemåt igen då tiden var rätt knapp, men så tänkte vi att vi testar att ta 59:an som vi fick för oss går förbi Medis. Vilket den också gjorde! Fem minuter innan man ska ha hämtat ut biljetterna till passet började vi sedan powerwalka Götgatan fram från Medis till Skanstull. Vi insåg att vi inte hade en chans att hinna fram innan de skulle släppa våra biljetter så jag chansade och ringde till Eriksdal. Jag berättade om olyckan på Centralen och att vi hade missat passet veckan innan också pga värmesystemtjofräset och lade lite flåsande till att vi var vid Skrapan så vi skulle alldeles strax vara framme om de bara kunde hålla våra biljetter nååågra minuter till. Gud hörde bön. Tjejen i receptionen var vääärldens gulligaste och höll biljetterna åt oss! Fem minuter sena för biljetthämtning småsprang vi in på Eriksdal och fick våra biljetter, dock med förmaningen att "hålla biljetterna får de ju egentligen inte göra" men hon hade tydligen hört paniken i min röst sa hon, haha! Älska henne! Så sedan tränade vi som aldrig förr Hanna och jag - så jäkla skönt!

Det har ju även utbrytit någon form av snöstorm under kvällen och nu när jag kom hem till Västra skogen så var det en kille som halkade alldeles utanför huset och landade på sin ena arm. AJ! Han trodde först att den var ur led och det märktes verkligen att han hade helt galet ont, men medan jag ledde honom hem till våningen över mig så trodde han att bara sitta ner lite vore det bästa till att börja med. Jag var redo att ringa ambulans så fort jag såg honom falla jag..! Huvaligen. Så ta det lugnt alla ni därute, tänk på att det är förrädiskt halt under det tunna snölagret som fallit.


Uppdatering: Ett dödsfall var tydligen vad som orsakade stoppet på Centralen - läs mer
här.


Kommentarer:
Postat av: Hanna

Yes, vi tränade verkligen som aldrig förr! Vi var grymma! Tack för att du ringde o chansade gumman. Kraam!

2010-03-01 @ 22:14:58

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback