Inskolning dag två

Efter två dagars inskolning/jobb är jag fortfarande rätt munter. Fast gaalet trött. Det är en himla tur att man inte ska gå upp klockan sex varje morgon denna sommar! Inte en chans att jag hade orkat det.. Men som sagt, rätt munter. Har jobbat 7-16 igår och idag. Allt är ju verkligen nytt för mig så det har varit otroligt mycket information att ta in, allt ifrån vilka insatser som ska ges till var och en, till vad alla heter och hur man hittar till personerna (jag kan inte Timrå nämligen..). Men jag tycker ändå att det har gått rätt bra faktiskt. Och alla kollegor har varit otroligt snälla, roliga och hjälpsamma så det gör ju verkligen jättemycket. Även de klienter jag har mött har varit himla trevliga. Men som sagt så är det mycket att lära och även många helt nya situationer för mig. Och jag måste erkänna att det har känts jobbigt att se och möta en del av dessa människor. De som sitter ensamma hela dagarna, förutom när hemtjänsten kommer, och de som har kommit till den punkten i livet att de knappt alls klarar sig själva. Majoriteten av de jag har mött är ensamma och har förlorat sin älskade för allt ifrån bara ett par år sedan eller 30 år sedan. Och vissa klarar inte ens av att äta själva och det gör ont i mig att se. Men jag är ju medveten om att man vänjer sig, man måste ju vänja sig annars funkar det inte att jobba inom hemtjänsten. Men lite ont i hjärtat gör det allt, samtidigt som jag känner lite extra mycket att det jag hjälper dem med är otroligt viktigt och värdefullt. Imorgon blir det kvällspasset, det ska bli spännande det med.

Nu ska jag dock koppla bort allt jobb, mysa ner mig i soffan med mamma och vårt nyinköpta kvällste och titta en otroooligt efterlängtad film; "Remember me" med Robert Pattinson från Twilight-filmerna (Anders - du är bäst, det tåls att upprepas!!).


Kommentarer:
Postat av: Lisa

Jag förstår precis vad du menar, det är känslofyllt att jobba med äldre människor. Men, precis som du skriver, tänk på vilket viktigt jobb du och alla andra inom äldrevården faktiskt gör. Ni är guld värda! Vad roligt att höra att du trivs än så länge.

Postat av: Sofia

ja, jag vet också prexis hur du menar, man blir berörd av att jobba med äldre människor, men det är en fin erfarenhet, är glad att jag haft sådana sommarjobb. Du gör ett jättebra jobb! Kram!

2010-06-11 @ 22:10:29
URL: http://poffens.blogg.se/

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback