Sommaren utan Eriksdal

Igår kväll kom jag fram till att jag i snitt har tränat ungefär fyra gånger i veckan under den här sommaren. Iaf om jag tränar två gånger till denna vecka vilket inte borde vara något problem. Jag har dock inte sprungit särskilt mycket vilket var planen med tanke på stafetten i augusti. Fast jag tycker det känns bra att jag har tränat alls även om det inte främst varit springning. Istället har jag cyklat en del på vår träningscykel här hemma och kört mitt switchpass. Det har inte varit några galna pass bara typ en halvtimme på träningscykeln, 45 min switch eller 6 km springning. Men det har känts tillräckligt. Ovanligt mycket träning på morgonkvisten innan frukost har det blivit också. Dels har det känts som en skön start på dagen och dessutom har det gjort att resten av dagen varit helt öppen för annat vare sig det har varit jobb eller roligare saker. Efter jobbet har jag dessutom känt mig rätt opepp på att träna så.. De morgnar jag börjar kl.8 har jag ganska många gånger även fått för mig att gå upp en 45 min tidigare än annars och träningscyklat en halvtimme. Så har man dagens träning avklarad liksom. Det funkar ju när man jobbar så konstiga tider som jag gör och får sova ut ganska många morgnar annars. Skulle jag börja kl.7 varje morgon är det inget jag ens skulle komma på tanken att göra dock.. Så, så ligger det till med sommarens träning so far. Men nu är det ju bara typ 2,5-3 veckor kvar innan jag återser mitt kära Eriksdal så jag måste säga att hur den resterande tiden här än ser ut på träningsfronten så är jag faktiskt riktigt nöjd med hur jag har hållt igång. Det känns bra och jag mår bra, och det är ju huvudsaken.


Lyssnar på:
Från Och Med Du - Oskar Linnros
All Over The World - Ola


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback