Speeddating och rulltrappor

Igår körde vi lite tenta-öl med klassen. Vi hade bestämt oss för att prova på Allhuset vid Universitetet eftersom de har billig öl och så. Lite överraskade vart vi dock när vi kom dit och det visade sig vara Valentine's Pub med speeddating och grejer! Inte riiiktigt vad vi hade tänkt oss kanske.. Som tur var kunde man välja bort just speeddatingen men man fick däremot ett armband med färg beroende på civilstatus som man skulle ha på sig. Grönt för singel, rött för upptagen och gult för jag vet inte. Knasigt. Men det blev en trevlig kväll! Rätt lugn. Sov hos systeryster jag för i mitt hus tyckte de att det var dags att stänga av vattnet kl.9:30-14:30 idag så jag kom nyss hem efter att ha hållt mig borta hemifrån och tillbringat världens slappaste dag i Hannas lägenhet istället. Och då menar jag verkligen slappaste. Jag har läst ut en Mari Jungstedt-bok som jag lånade i tisdags (finns det nåt skönare än att ha tid att läsa sånt man faktiskt vill läsa?), datanördat och ätit ur Hannas kyl (eftersom mitt kylskåp är studenttomt). Ja, det var väl ungefär allt. Strax ska jag ta mig i kragen för det vankas fika med Sanna och Johanna och sedan box med Hannan.

Dagens kuriosa: Rulltrappan i t-banan här i Västra skogen är den längsta rulltrappan alla kategorier i Sverige. Den är 66 meter lång, 33 meter hög och har 162 trappsteg.

Brukar traska uppför den rätt ofta jag men tveksamt om jag orkar göra det fler gånger nu när jag vet hur lång den faktiskt är..



Kommentarer:
Postat av: Lisa

Åh Västra skogens t-bana! Nostalgi. Den är verkligen sjukt lång. Bra benträning att knata uppför!

2010-02-18 @ 16:32:07
Postat av: Sandra

Haha, tänkte på dig när jag såg artikeln. Inte längesen alls jag pratade med en kollega om vilka rulltrappor som är längst. Jag glömde Västra skogen fast jag nog egentligen visste att den var värst.

2010-02-18 @ 19:20:24

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback