Matbloggsvarning

De senaste fyra veckorna har jag varit på spinning ett antal gånger och varje gång jag sätter mig på spinningcykeln så tänker jag "Varför i hela friden utsätter jag mig för det här!?". Eller oftast har det varit så iaf, några pass har varit mindre tråkiga men i grunden så tycker faktiskt inte att spinning är särskilt kul. Det är väldigt bra träning men det finns betydligt roligare saker man kan träna. Jag har dock kunnat stå ut med nåt spinningpass i veckan eftersom jag fått de roliga passen också typ switch, box och afro. Men dagens pass var motigt. Spinninginstruktören var jättebra och det var jätteskönt när passet var slut men under tiden kunde jag bara tänka "Jag hatar spinning". Inget jag rekommenderar som peppning..

Sen tänkte jag tjata bara liiite mer om mitt matexperiment innan jag lägger ner det ett tag. Tänkte bara säga att på onsdag har jag hållt på de fyra veckor som var målet från början och det har gått väldigt bra tycker jag! Jag har faktiskt knappt saknat pasta, potatis, bröd och sånt alls. Kan väl påpekas att jag dock har ätit det några gånger under månaden, så helt utan har jag inte varit. De senaste dagarna har jag dock börjat sukta efter några saker och det är köttfärssås och spagetti, ciabatta, bananchips i yogurth och litegrann även mörk choklad. Men samtidigt är det en skön känsla att verkligen längta saker. Att man inte bara äter saker på rutin, typ godis på helgen, utan att man verkligen känner efter vad man är sugen på. Det är jag riktigt dålig på faktiskt men kanske att det har förbättrats lite i och med experimentet, vi får väl se. Så, testmånaden lider alltså mot sitt slut men det känns som att jag ändå kommer fortsätta, iaf till viss del, med den här matstilen. Fast om jag i fortsättningen längtar en ciabatta eller köttfärssås och spagetti så kommer jag att äta det också ;) Och Berlin blir nog lååångt ifrån en GI-semester.. Well, nu ska jag sluta tjata om mat ett tag annars har jag snart omvandlat min blogg till en matblogg och det vill vi ju inte.


Lyssnar på:
Doesn't Mean Anything - Alicia Keys
Spies In The Trees - Siva.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback