Den årliga julrapporten

Här var det livat! Ni kanske tror att jag har glömt bort min egen blogg? Det har jag inte. Jag har bara inte haft varken tid eller särskilt mycket lust att skriva något den senaste tiden. Istället för att stressa fram nåt inlägg då och då bara för att så har jag helt enkelt släppt den ett tag. Rätt skönt det också ibland. Jag har blivit mer så det senaste halvåret, att jag gör mycket det jag känner för och mår bra av. Istället för sånt jag tycker att jag borde, fast som jag egentligen inte måste göra. Om ni förstår? Äh, jag mår bra av det sättet iaf. Tid är dock en bristvara dessa dagar tyvärr. Vi började en ny kurs den 14 december som sträcker sig över jul tom den 14 januari. I och med denna kurs kan jag skratta högt åt att jag tyckt att terminen fram till nu har varit väldigt stressig. Den här kursen är som inget annat jag någonsin utsatts för. Dessutom ger den oss fruktansvärt mycket att göra nu över julen vilket känns trist. Men det är ju inte så mycket att göra åt. Jag tänker att om man planerar lite, hoppar lite i läsningen och inte gör det minsta mer utöver vad som faktiskt behövs göras så borde det gå. Något ska man väl få ihop iaf och dessutom få lite tid över till nära och kära. Det är min plan. Tro mig, den här kursen har gett mig och ger mig fortfarande stundtals nervsammanbrott, panikångest och magsår på samma gång. Men det brukar ju ordna sig så då måste jag ju tro att det kommer göra det den här gången med.

Torsdag är sista dagen för något som helst plugg för då på eftermiddagen nångång kommer D och K upp för att hälsa på och fira nyår med mig och familj. Tveksamt om jag någonsin varit så otålig inför något, haha! Jag vågar knappt tänka för mycket på det för då blir jag ännu mer otålig :) Det ska verkligen bli så himla himla roligt! Julen hittills har också varit bra, förutom att jag åkte på nån slags sjuka i onsdags förmiddag. Ingen aning vad det var men det gav mig huvudvärk, ont i kroppen, halsont och ett konstant illamående i typ tre-fyra dagar. Inte okej. Men julafton blev väldigt mysig ändå! Klarade dock bara en potatis och några prinskorvar från det dignande julbordet vilket var lite trist. Först igår fick jag tillbaka aptiten så nu har jag lite att ta igen ;P Juldagen fick jag snällt tillbringa hemma också, för första gången på typ sex år, men det gjorde mig inte jättemycket.

Hoppas ni också haft en fin jul och god fortsättning till er alla! ♥


Kommentarer:
Postat av: Sandra

Vilken illa tajmad kurs! Aldrig hört på maken... Krya på dig, Maja, och njut av lite nyårsledighet!

2010-12-27 @ 17:18:03

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback