Glöm inte bort dig själv bara.

Jag har alltid varit en person som gillar att planera mycket och göra listor över saker. Jag har alltid gillat att ha koll på läget och kontroll över situationer. Jag har många gånger tankar om att saker ska vara på vissa sätt och har därför haft rätt svårt att acceptera när det inte blivit så. Detta är något som jag däremot tycker att jag har blivit mycket bättre på med åren. Jag tycker att jag, i många situationer när saker inte blir som jag har tänkt mig, har mer tålamod nuförtiden. Jag har väl lärt mig just det, att det inte alltid blir som man tänkt sig. Men jag har även lärt mig att det inte alls behöver innebära något negativt.

När Mats plötsligt fick cancer och gick bort så blev det verkligen så otroligt påtagligt för mig hur skört livet är och hur viktigt det är att man tar vara på den tid man har. Att man gör det bästa av sin tid och framförallt att man gör det man själv vill och som man själv mår bra av. Jag har otroligt svårt för att leva i nuet men jag försöker bli bättre på det. Och även om det inte alltid blir som man tänkt sig så är jag övertygad om att livet bli bra ändå så länge du är lycklig. Självklart ska man tänka på och bry sig om andra men du får inte glömma bort dig själv bara för det. I slutändan måste du sätta dig själv och dina känslor först, vad blir det annars för liv?

Om ett tag ska Hanna och jag på Shout Out Louds-konsert på Kägelbanan, det blir jag lycklig av.

"Och vi såg våra val
Den kärlek som är kvar
Alla berättelser om dom
Som gav upp allt
För något som
Ändå aldrig kunde fångas.."


Kommentarer:
Postat av: Hanna

Du är en klok 23-åring du. Love you! Ses snaart!

2010-04-18 @ 19:21:10

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback