Vagel nr 5347

Någon som blir förvånad om jag säger att jag har en baotavagel i ögat igen? Inte det nä, misstänkte väl det. Jag har nämligen haft en liten jävel i vänster öga i typ tre veckor nu men så när jag kom hem till S-vall i fredags så började den plötsligt växa och nu är den ett monster! Nästan lika illa som den jag hade i somras, fast den här är lite annorlunda. Dels i och med att den har varit så ihärdig och nu helt plötsligt börjat växa på sig men idag när jag vaknade var den även typ vit. Vilket jag hoppas är ett bra tecken även om det ser sjukt äckligt ut.. Men den kliar också, det är stöört jobbigt. Så nu är det glasögon och sminklös som gäller. Börjar bli smått less. Kul att höra va? Mamma började skrika "Aaah jag vill inte höra!!" imorse när jag började beskriva vageln för henne över tfn.. Och nu får jag höra av S att hon pajjade (!) sin vagel som hon hade. Ni som känner mig vet hur illa jag tycker om saker som har med ögon att göra, så här pajjas inget. Här härdas.

Förutom det så är det fortfarande himla härligt att vara hemma. Skulle verkligen vilja springa idag för det är otroligt skönt väder ute, om än lite kyligt, men vaglar frodas ju i vind så det är väl tveksamt om det blir av. Jag ska iaf iväg på turné till Härnösand idag och hälsa på Marie i hennes nya lya. Det ska bli himla kul. Och igår fick jag äntligen träffa Nina och se hennes nya lägenhet. Den var såå fin och det var såå kul att ses. Alldeles, alldeles för längesen sist vi sågs var det kände jag. Gosa med liten bäbis (inte Ninas utan hennes systers) fick jag göra också. Han och jag lekte arga leken, fast bara med den stirriga biten av leken och utan den arga biten.




Jag och lilla griiisen.


Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback