Please don't touch my papaya!

Aaah! Spotify och Youtube har förstört mitt tentapluggande senaste halvtimmen kan jag säga. När Hanna och jag var på ön Mana utanför Fiji förra året så träffade vi en holländare som heter Martijn. Han gick hela tiden och sjöng på en sång som gick nåt i stil med "Please don't touch my papaya" och ibland ändrade han till "Please don't touch my knäckebröd" för att vara lite rolig :) En kväll på Mana så fick vi även se några killar dansa Fijidans. Jag var pratglad efter några Fiji Bitter-öl och snackade en del med den ena killen, Patrick. Jag tyckte han var lite snygg sådär och Hanna tyckte att en av de andra dansarna, Robert, var lite tjusig (nu är det dock högst tveksamt om någon av oss egentligen vill stå för detta..). Vi tog en del kort men jag ångrar så att vi inte filmade den där dansen. Anyhow, så satt jag och lekte med Spotify och sökte på Papaya då den låten plötsligt dök upp! The Kavaholics (Kava är en dryck på Fiji som ser ut som lera, been there done that..) hette de som sjöng. Jag blev heeelt till mig! Love it! Sedan slog det mig att jag kanske kunde hitta den på Youtube. Tyvärr gjorde jag inte det men jag hittade en heeel del Fiji/Mana-dansfilmer dock inte med de dansare som vi såg. Men sedan så hittade jag en annan video där det visar sig att det är Patrick som spelar gitarr och sjunger och Robert som sitter alldeles bakom! Haha! Jag är så sjukt uppe i varv efter dessa fynd, tur att man ska iväg och dansa nu. Titta!! 


 

Martijn&jag, Robert&Patrick in action



Kommentarer:
Postat av: Hanna

Det var nog det sämsta jag hört, hahaha! Måste säga att dom var bra mycket bättre på att dansa... ;)

2009-10-20 @ 20:40:56

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback