Äntligen SM-guld!

SM-guld!! Så jäävla skönt och Dragons var så värda det efter gårdagens match! Men nog var den bland det värsta jag varit med om. Det var iaf skönt att Hanna och jag hade förköpt biljetter så vi hade grymma platser bakom Dragons. Helt perfekt. Det blev ju så fullt i Solnahallen att det tom var folk kvar utanför som inte fick plats. Men vilken Sundsvallspublik det var, shit! Helt underbar stämning och sammanhållning vill jag lova. Me like. Jag är så jäkla glad att jag var på plats. Men jag har aldrig skrikit så mycket och så högt i hela mitt liv. Mycket "yeah", "sopdomare", "in your face suckers" och "returen" blev det igår (och en del värre personangrepp, hrrm...). Logiskt nog har jag idag också sjukt ont i halsen, hehe... Men det var det värt ;) Shit vilken match det var alltså. Jag har aldrig sett Dragons så taggade, vilket var skönt eftersom jag har efterlyst det i alla föregående sex finalmatcher. Men nog var man nervös den enda gången Solna tog ledningen.. Då pallade jag faktiskt nästan inte att titta, jag var alldeles skakig i hela kroppen och nästintill gråtfärdig. Men när man strax därpå kollade på klockan och det var 5 sekunder kvar då jävlar kände man sig lycklig! Det tjoades och hoppades och skreks och halvgräts. Hanna och jag var HELT till oss, det fanns ingen hejd whatsoever! Helt fucking fantastiskt var det! Kan ni fatta SM-guld!?? Så jävla bra Dragons!!! Efteråt firade Hanna och jag med en öl för det är så man gör, sjukt gott :) Önskar dock att jag kunde vara på torget i Sundsvall idag och fira Drakarna ännu mer men jag hoppas att resten av stan har vett nog att ta sig dit och uppskatta dem. SM-guld!!!

 
  

Kommentarer:
Postat av: Sandra

SM-guld, fantastiskt roligt och det måste ha varit skitkul att se det på plats...MEN. Men alltså det där med guldgrejer på huvet... Basket är en cool sport, guldkepsar är INTE coolt (även om det inte är lika fult som plastiga plommonstop i guld som). Så töntigt, kan dom inte släppa det?

2009-05-06 @ 15:24:01
Postat av: Pillan

Trivs över förväntan bra i lägenheten faktiskt! Det är inte så illa att bo så här litet ändå.. :)



Ah, jag är kär i promenadstråket. Jag var helt övertygad om att Västra Skogen var en liten grå betongbit mitt i ingenstans, men vi har ju för tusan getter och hästar som närmsta grannar! Sånt gillar man! Jogging är dock inte min starka sida, så jag håller mig nog på denna sida om Pampas!



Bra tips med blommorna! Om du bor på samma sida som mig (mot skolan) så är det ju på tok för mycket sol rakt in i rummet. Funkar det inte med blommor så får man väl satsa på att odla kryddor! :)

Postat av: Jonas

Jag var på deras fest igår. Det var ett jävla drag vill jag lova!

2009-05-08 @ 00:52:05
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: Hanna

Det var en underbar afton, verkligen! Blir fortfarande lycklig när jag tänker på att dom vann...haha!

2009-05-10 @ 17:22:07

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback