Brutna revben och jugoslavisk tortyrmusik

Ikväll är jag gräsänka för Ninan är och träffar andra vänner. Men hon kom hit i torsdags iaf. I fredags var det utgång på schemat för oss men sen kom snön... Så det blev "Dagboken" och lite snyft istället. Inte fy skam det inte. Vi tog i vilket fall igen det på lördagen då det blev förfest i Sätra med dvärgtofflor och revbensbrytande. Väder-Per Holmgren (heter han va?) var sedan på tåget in till stan, han såg fantastiskt sliten ut. Lite glansspray hade nog gjort susen där. Sedan avancerade vi iaf till lite utomhuskissande samt billig öl på Allhuset. Framställandet av klockan där vid tvåtiden var dock lite av en partypooper för plötsligt var klockan tre så Nina och jag åkte hem.

Igår tillbringade vi större delen av vår vakna tid på basket i Midsommarkransen. Vi var på basket i Solna i lördags också, då det ökända citatet "Det här är varför vi spelar i division I och de spelar i division II" lämnade Ninas läppar (vi, dvs Orongo Dragons, förlorade lite senare med ca 20p...). Menmen, igår var det iaf den röda (lite skrämmande kan jag tycka) linjen som gällde. Vi borde nog anat oråd redan i butiken vid t-banan där vi införskaffade vår frukost. Mannen i kassan sa att vi aldrig skulle bli gamla, det var ju snällt iofs, men så tyckte han även att vi såg ut som 17 år och systrar... Barnarov någon..? Matchen därefter var sedan en lång plåga och gick käpprätt åt skogen. Men det värsta av allt var nog ändå den jugoslaviska (hela laget var jugoslaver) electro-popen/marschmusiken som dånade ur högtalarna så fort den fick chansen. Helt ärligt har jag nog faktiskt aldrig hört sämre musik. Den borde vara förbjuden på allmänna platser och endast användas i tortyrsyfte, där skulle den nog göra susen! Anyhow, det är fantastiskt trevligt och roligt med Nina som roomate! En exemplarisk sådan är hon verkligen. Som både diskar, handlar, lagar mat och tittar på Grey's Anatomy och Dagboken med mig ;) Undrar om jag kan behålla henne, hmm..

 
    

Kommentarer:
Postat av: Susanne

Dagboken för vilken gång i ordningen!?!?


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback