É du go elleeerrr?!

Rubriken är med hög sannolikhet de ord som uttalats (skrikits?) flitigast under veckan följt av "Nu är det väl dags att ta fram vinet", "Du är knäääpp Maja!" och "Ikväll blir det musiktävling!". Det har varit en helt underbar vecka på Gullholmen - en liten charmig ö utanför Orust på Västkusten där vi bott i en vit stuga vid en liten damm. Vi började veckan med att fira mammsens 60-årsdag med champagnefrukost, middag på Gullholmsbadens restaurang och sedan musiktävlingar på kvällen. Resten av semesterveckan har vi:

- utforskat ön (bla traskat tvärs över heela ön, jättefint men mitt tålamod var det väl sådär med..)
- ätit en massa gott (mycket fisk och räkfrossaa!)
- druckit några boxar vin (som sig bör...)
- solat (fetbränt mig snarare..)
- badat (tänk att vi fick sol- och badväder fast det förutspåddes regn hela veckan!)
- tagit härliga löprundor på morgonkvisten
- läst bra böcker
- spelat yatzy
- varit på bilutflykt till Tjörn och Smögen (som för övrigt kryllade av 20-åriga norska partybrats just denna vecka..)

Sedan har vi säkert gjort en massa mer saker som jag glömt att skriva nu men det viktigaste som jag vill få fram är att vi verkligen har haft en såå härlig vecka! Gullholmen is the shit helt enkelt! Nu blir det två dagars slappande här hemma sedan börjar jobbet på onsdag. Det känns okej, än så länge. På fredag bär det av till Sthlm och David över helgen, längtaaa...

      

(poängen med sista bilden är att båten heter Maja, ifall det inte syns..)

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback