Student men inlåst

Sjukt bra början på dagen idag! Kl.09:15 ringde de mig från Socialhögskolan och sa att en person lämnat återbud till Socionomprogrammet och undrade därför om jag kunde komma dit till kl.10..! Detta såg jag dock som en omöjlighet då jag helst inte ville se ut som Gollum i håret den första skoldagen. Men 10:30 kunde jag vara på plats och då fick jag ändå beröm för att jag varit så snabb dit. Jag var så sjuukt nervös (jag hade ju liksom gett upp hoppet på hela den här skolgrejen). Och stressad är jag fortfarande! Men jag känner mig även upprymd, lättad och förväntansfull. Tänk vad fort det kan vända! Och nu väntar grupparbete på en gång, inge lall här inte. Hoppas, hoppas, hoppas det går bra.. Allt är ju så nytt..! Jag kan ju inte det här!? Det är verkligen en helt annan grej än att läsa typ engelska, som jag gjorde i Gbg. Fast det är väl inte meningen att jag ska kunna det än heller så.. Ordbaaajs. Jag tror jag måste försöka lugna ner mig lite, och andas. För det har onekligen varit en väldigt fartfylld och intensiv dag idag.

Lugnare blev det verkligen inte när jag kom hem heller. Och särskilt inte när tvätten var klar. När jag varit nere i tvättstugan och hämtat upp allt så går nämligen min nyckel av i låset till lägenheten..! Som tur är testade jag att pilla in stumpen som var kvar och lyckades därmed få upp dörren ändå. Men nu sitter resten av nyckeln där den sitter och jag kan därför inte lämna lägenheten. Jag vet, jag vet, jag ska vara glad att jag är inomhus och inte sitter utelåst i trapphuset. Men jag är ändå less för jag skulle införskaffa lite skolgrejer och träna.. Nu missar jag det. Men som tur är kommer fastighetsjourkillen och fixar låset ikväll iaf, så jag kan gå till skolan (I like the sound of that!) imorgon. Och snart kommer Anders och håller mig sällskap, för Hanna har åkt till S-vall och det är faktiskt inge kul att vara själv efter en sån här, på både gott och ont, äventyrsfylld dag.



Som grattis till skolan kom det ett blombud idag också, från min underbara familj!

Kommentarer:
Postat av: Anonym

GRATTIS! Och det får kännas konstigt och läskigt i början, det är så det funkar. :) Det kommer gå strålande. Grattis grattis!

2009-01-22 @ 18:32:20
Postat av: Kicki

Hej!!

Åh, vad roligt, stort GRATTIS!! Kram från Kicki

2009-01-22 @ 18:57:23
Postat av: Sanna

Grattis Maja, vad härligt att höra=)

2009-01-23 @ 09:51:06
Postat av: Maidie

GRATTIS!!! Så himla roligt efter senaste tidens nervösa väntan. Nu börjar en spännande och intressant tid med allt nytt! KRAAM!

2009-01-23 @ 11:09:38
Postat av: Hanna

Önskar jag var med dig nu Maja, men vi får se till att fira ordentligt nästa vecka istället! Love you!

2009-01-23 @ 12:42:39

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback