Coldplay ♥

Coldplay på Stadion igår. Fy fan vad bra det var! Helt gaaalet jävla bra. Helt ofattbart bra. Det är nästan så att jag fortfarande inte riktigt kan förstå att jag faktiskt har sett dem på riktigt. Hela konserten var som att befinna sig i en helt annan värld för några timmar. Eller som att alla inne på Stadion var en enda stor familj som hade en gigantisk hemmafest. Ungefär. Aftonbladets recensent skrev nåt liknande faktiskt att "När augustimörkret sänker sig över Stockholm bjuder Coldplay in till ett stadiumkalas som känns nästan lika intimt och glatt som en kräftskiva" och att Chris Martin "får oss att må bra och känna oss som hemma, precis som en god festvärd ska göra." Och så var det verkligen. Han är så sjukt proffsig och hans röst är ju helt underbar. Vilken kväll!! Det var utan tvekan den bästa konserten jag varit på. Hela upplägget var så jäkla bra, snygg scen, grym närvaro, fantasifullt med en del överraskningar och så såklart gryyymma låtar! Det kunde fasen knappast ha blivit bättre. Jag fick t.o.m höra "Green Eyes" och det hade jag faktiskt inte vågat hoppas på. Helt fantastiskt. Några låtar saknade man visserligen men så är det väl alltid. "Fix You" var kvällens absolut vackraste iaf, det är en sak som är säker. Gårdagskvällen var helt enkelt en fullkomligt underbar och magisk kväll.

     

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback