Sumo-Maja goes CSI

Nu är jag tillbaka i min lilla Sthlmslya. Och den är äntligen städad!! Var ju sjuk innan jag åkte upp så då orkade jag inte, men nu är det så fint här. Vilket är jätteskönt eftersom jag har lite svårt för stök och damm... Detta betyder även att det är fritt fram för besök nu, hint hint ;) Annars har det väl som vanligt känts sådär att vara tillbaka i vardagen. Det brukar alltid ta typ ett dygn för mig att anpassa mig nämligen. Men det har varit full fart i skolan idag och ikväll var jag iväg på Step/Muskel. Jätteskönt var det men efteråt såg jag väl ungefär ut som om jag hade kissat på mig när jag försökte gå. Var så sjuuukt trött och darrig i benen! Huvaligen.. Och kom precis på att jag inte stretchade alltför mycket heller så imorgon lär det väl vara ännu värre.. Ah well.

Sundsvallsvistelsen slutade väldigt bra och väldigt mysigt (om än nervkittlande) iaf. Mamma, Hanna och jag tillbringade tisdagskvällen med familjen Engström (minus Christer dock). Vi tittade första finalmatchen mellan Sundsvall Dragons och Solna Vikings tillsammans och fikade, pratade och hade himla trevligt! Sånt borde man göra oftare. Lite trist dock att Dragons förlorade men förhoppningsvis tar de igen det imorgon kväll. När vi kom hem åkte jag strax därefter iväg till stan igen och hämtade A på O'Learys (nu glömmer jag aldrig mer att det finns två O'Learys..). Stackars A kastades genast in i den telefonterror som härjat hemma hos oss en längre tid nu. Men den här gången fick snuskpellen som ringer jämt allt så den teg. Hoppas jag iaf.. Mystiska bilar förekom även under kvällen samt rådjur och uppbrutna (olåsta?) garagedörrar. Det var ett riktigt äventyr ute i Forsmon/Narnia vill jag lova och jag var inte sen att leka CSI.. Frivilligt (relativt åtminstone) bjöds det även på lite Ace of Base-mimande från typ.. 1994 kanske? Vad gör man inte liksom, när någon orkar ta sig äända ut till Forsmon ;) Jag som liten ettårig sumo (det är nog inte helt omöjligt att jag faktiskt vägde som en älg) vet jag dock inte om jag kommer få ångra att jag visade, det återstår att se.. :) Nä, nu måste jag ta och mäta lite golv och kök inför morgondagens IKEA-besök och sedan blir det sängen! 

 
Engströms och Öbergs - legendarerna från Kryssarvägen

Kommentarer:
Postat av: Anna

Tack för en trevlig kväll. Det måste vi göra om! Nu får vi hålla tummarna för att Dragons vinner ikväll! Kram

2009-04-17 @ 17:16:52

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback