Resumé Torsdag

Så var Storsjöyran igång och vilket drag det blev första kvällen! Hanna och jag betade av Salem Al Fakir, Säkert! och Moneybrother vilket höll oss på Stortorget praktiskt taget hela kvällen. Det regnade.. och regnade.. och regnade. Men det gjorde väldigt lite då vi var väl utrustade med regnjackor som inte togs av många gånger under kvällens lopp. Min orangea (och ganska iögonfallande) jacka från H&M såg jag på fler människor och det kändes lite som vi hade ett speciellt band mellan oss, som att vi var en del av ett hemligt (men väldigt färgglatt) sällskap. Det kändes bra. Eftersom Hanna och jag hade fullt upp med bra musik hela kvällen blev det bara en snabb-öl efter Säkert! resten av kvällen sysselsatte vi oss med godisremmar 3 för 50:- (!). Någonting säger mig dock att resten av folket på området inte hade lika lite tid att dricka öl... Sjukt trevlig kväll blev det iaf, artisterna var över förväntan. Och på Moneybrother visste jag knappt var jag skulle ta vägen, så jävla grym var han! Jag som inte trodde han kunde bli rockigare, tji fick jag...


Kvällens kommentarer:
"Åh, den här är ju bra!" - Hanna när vi gick förbi Linda Sundblads spelning.. I rest my case.
"Fan vad skönt att vi inte bor på campingen!" - Sas väl ungefär 4ggr i timmen när regnet stod som spön i backen.

Kvällens bästa:
Det kommer bara leda till nåt ont - Säkert!
Hela konserten med Moneybrother

Kvällens hetaste:
Moneybrother

Kvällens mest långdragna:
Timmertransporten som drog förbi på järnvägen som man är tvungen att korsa om man ska ta sig upp till Stortorget. Vi var redan ute i sista minuten till Moneybrother så att stå där i 5 min och stampa kändes utan tvekan som världens mest onödiga och uppstressande sysselsättning.. Och ja, vi sprang sedan resten av vägen.

Kvällens skönaste:
Att man fick gå och lägga sig i en varm, skön säng inatt.

Kommentarer:
Postat av: Sandra

Tack för resumén, Maja! Nu känner jag mig laddad och redo. Dock kanske vi borde ta ett litet snack med Hanna om Linda Sundblad? ;) Jag är liiiite avis för Säkert! och jag drömmer mig tillbaka till Moneybrother-spelningen på Katalin som jag och Hanna var på på min födelsedag. Vi synes!

2007-07-27 @ 15:07:50

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback