Maja - en pistvakt?

Här sitter jag fast jag egentligen borde ta mig en dusch efter dagens träningspass. Jag köpte äntligen kort på Friskis&Svettis i tisdags och hittills har jag faktiskt tränat hela två gånger. Jag hoppas det håller i sig för det känns bra skönt efter ett träningspass.

Ännu en skolvecka är över också. Igår hade vi ett oförberett "pronunciationtest", sådär lagom kul var det. Men jag hoppas verkligen att det gick bra så jag slipper göra om det. Det är ganska svårt det här med grammatik och fonetik och allt vad vi håller på med, men jag är väldigt glad att jag hittat vänner så jag inte är ensam. För då vore det hela nog bra mycket jobbigare. Fast vissa är ju mindre trevliga, t.ex. de som tycker att man låter som man är med i Pistvakt. Mmm, minuspoäng för Kristoffer där.

Något som var t.o.m jobbigare än grammatik var One Tree Hill-avsnittet i onsdags! Jag låg och vred mig av smärta i soffan samtidigt som jag begravde mig i kudden av förtvivlan. Det var ett hemskt avsnitt, iaf slutet. Usch! En annan sak jag tänkte beklaga mig över, men som bara är dum, är att de verkar ha bytt röster i Babaravsnitten som visas på Barnkanalen. Jag måste säga att det inte ger riktigt samma känsla som på den gamla goda tiden.

Idag köpte jag förresten ett nytt duschdraperi med rosa flamingos på! Det är jättefint och ger badrummet en ordentlig och (enligt mig) välbehövlig färgklick..! Ni får kanske se det nån dag om ni har tur..

Det var min dag och mina tankar. Nu ska jag göra nåt annat fram tills reprisen av OC börjar. Hejsvejs!

(Häromdagen såg Anders Jens Lekman utanför Konsum igen. Jens verkar gilla Konsum.)

Kommentarer:
Postat av: Mattis!!

majizzz!!! uppdatera!!! :(


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback