Helgens bravader

Hello!

Vet att jag inte har varit aktiv här på alldeles för länge, men jag har faktiskt varit ruskigt upptagen. Det börjar kännas att de första tentorna närmar sig, även fast jag försöker att inte tänka på det så mycket (är ändå några veckor kvar) och sen så hade vi ju faktiskt celebert besök här i helgen. Hanna kom hit i fredags kväll och stannade ända till igår morse, helt fantastiskt roligt!

Vad har vi roat oss med i helgen då undrar ni? Jo, vi har shoppat en hel del. Jag har köpt saker som jag inte köper alltför ofta nämligen en hur fin klänning som helst (jag tycker det känns som nåt som Brittany Murphy skulle kunna ha på sig faktiskt), mörkblå är den iaf. Sen har jag shoppat parfym, den nya Donna Tacchini (gah stavning!?!), luktar mycket nice. Och sist men inte minst har jag införskaffat mig ett par skor. För ungefär ett år sen köpte jag likadana men det visade sig att de var "carshoes" som man inte fick ha i regn (clever I know). Nu har de dock kommit tillbaka i en bättre, mer regnvänlig, upplaga så jag skyndade mig genast att roffa åt mig ett par i färgen "cashew". Hannan hittade också lite smått och gott, så det var skoj!

Sen har vi fikat en del gott på stadens caféer samt käkat lite gott här hemma i lägenheten. Varsin semla har vi hunnit med i helgen också faktiskt, det var mumsigt, även om inget går upp mot mammsens hemmagjorda :) Tittat film har vi också gjort, vi hann med "Lilla Kycklingen" och "Brokeback Mountain". Sistnämnda var faktiskt riktigt bra, även om den hade sina "plötsliga" scener :)

Sist men inte minst så njöt vi av Tiger Lous vackra, vackra, vackra stämma på lördag kväll på ett ställe här i Gbg som heter Sticky Fingers. Han var hur bra som helst, som vanligt. Det var så otroligt kul att äntligen få gå på en lite "röjigare" Tigerkonsert med Hannisen! Vi hoppade och dansade och sjöng (skrek?) så mkt vi bara kunde! Eller iaf jag, för det var så skönt att bara få ur sig allt man känner under hans konserter (vilket främst är obeskrivlig lycka). Lika bra foton som förra gången fick jag dock inte till, men nångång måste jag väl skära ner lite antar jag :)

Men helt bildlösa behöver ni inte gå för jag tänkte bjuda på iaf några bilder från lördagskvällen (de stående korten på oss ska föreställa oss när vi dansar ;))

 

Lyssnar på:
Tiger Lou från p3 Live

Kommentarer:

Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback