Julrapport och filmtips

Tanken var att jag skulle vara duktig, nu när jag äntligen är någorlunda frisk, och ge mig ut och springa en runda. Men Friskis&Svettis senare idag  vore faktiskt lite behagligare med tanke på vädret, så förhoppningsvis blir det dagens nyttiga (och roliga) istället. Funderar ändå på att gå ut lite senare, och kanske göra ett litet besök på Alnö Postkontor, vi får välan se.

Jag har varit väldans lat när det gäller bloggandet i jul, det är jag fullt medveten om. Men det händer ju så himla mycket om dagarna! Det har praktiskt taget varit fullt upp med roligheter sen jag kom hem hit. Julen var mysig (och god) men sprang förbi i en ryslig fart. Vi hann iaf med en liten skridskotur i måndagskväll mamma, Hanna och jag, och till helgen siktar vi på lite pulkåkning tror jag. En av höjdpunkterna på julafton måste jag ju iaf säga var en av de nya filmerna de visade på Kalle Anka, "Little Chicken" eller vad den hette. Åh vad vi skrattade åt grisen! Den var ju för underbar. Den filmen måste ses snarast helt enkelt. Såg reklam för den när Ante och jag var på bio i tisdags också, och jag skrattade så det gjorde ont..! Hihi.

Vi såg förresten Narnia då i tisdags. Jag tyckte den var jättebra och tokspännande! Men så hade jag ju ingen aning om handlingen heller, förutom att de skulle in i någon garderob. Men den kändes verkligen inte som 2 och 20 lång, det måste jag ju säga iaf. Ante tyckte dock ungefär motsatsen till mig, men men. Jag blev iaf kär under de där 2 timmarna, i faunen. Ååh, Mr Tumnus.. suck. Fast hans näsa var inte så het, men det får man stå ut med. I den tecknade versionen är han knallrosa med grönt lockigt hår, så den rekommenderar jag kanske inte riktigt..

Oh, en annan film, som jag såg med Ante igår, var "Dagboken". Vilken otrooligt vacker film! Den måste ni se. Oj, vad romantisk och gripande den var. Den var så bra att jag kom lite försent till fikat med Sussi och Sanna på Tinells.. Sorry.

Har varit dåligt med bilder den sista tiden så jag avslutar med lite diverse bilder på Mr.Tumnus, julgranen, min snöängel samt bevis på att skridskoåkningen faktiskt ägt rum.



Lyssnar på:
Loneliness - Ed Harcourt
This One's For You - Ed Harcourt
(och egentligen resten av låtarna på Strangersskivan)

Kommentarer:
Postat av: Mattis!!

tumnus är bög!


Ny kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback